يا امي.... بقلم الاستاذة المبدعة اقبال النشار

الله يرحمك
ياامي
ياشجره مثمره طيبه
كنت لي كل شىء
اسرار كوني
حياتي وذكرياتى
نفسى ارجع جوه حضنك
وحنانك يوافيني
دونك
لا شىء هناك
طيفك المزهر لا يفارقني
ياورود ربيعي
وحصن اسواري
وقنديل ايامي
كنت فرحي وهناي
دونك
لا لون للسماء
ولا عبق للارض
فانت كنت شعاعي
يادفء الرضا يامرافىء
الامان
كنت لي  نهر الحنان 
والوئام
مين ياخدني الان
فى ثنايا صدرك وشطآن
الأمان
يانبع العطاء ونهر الانهار
كنت اغوص في بحر حنانك
جف نهر الحنان والارتواء
ياشريان
يجرى فى دمي
طول عمرك سهرانه
الليالي
فى محرابك عشت اجمل
سنيني
من بعدك
يدعى لي فى حياتي
مهما قلت لم افي
حقك بوصفي
حاصرخ وأقول بصوت
عالي
مفيش غير حضنك
يوافيني
 كنت 
ردائي وعريني
الله يرحمك ياامي

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

يا قاضي الغرام.... بقلم الاستاذ المبدع مارس نورالدين

بائعة الخبز....بقلم الشاعرة الرائعة الاستاذة نعيمة حرفوش

عزف على اوتار القلب..بقلم الشاعر الغريب